
Novaform ønsket å ha en julekalender på facebook som skapte mest mulig engasjement uten et stort annonse-budsjett.
Vi mente at den beste løsningen her var å bruke alle menneskene i firmaet for å skape mest mulig engasjement.
Idéen ble ganske enkelt å gi julegave fra de ansatte på kr. 10.000,- til et veldedig formål via sosiale medier, der vi hver dag frem mot jul skulle legge ut en luke med en ny ansatt som fortalte om seg selv, sitt beste juleminne og hvem de mente burde få gaven. Alle andre som ønsket å foreslå et veldedig formål fikk være med i kommentarfeltet.
Postene skapte et enormt engasjement der det kom inn 1706 kommentarer, 116 forslag til helt ulike veldedige organisasjoner. Innlegg ble delt 467 ganger og facebooksiden hadde en 45561% økning på rekkevidde første uken. Kalenderen hadde en totalt rekkevidde på 64.788 personer. En enorm suksess med lite budsjett!
OppdragsgiverNovaformTjenesterIdéarbeid og drift sosiale medierÅrstall2018